HANDELSBETINGELSER HOS BARFODSVERDENEN APS

Opdateret juli 2021

Generelle oplysninger

Barfodsverdenen ApS
Tjørnevænget 4
6000 Kolding
CVR nr.: 42 04 09 59
E-mail: kontakt(a)barfodsverdenen.dk

Betaling

Barfodsverdenen ApS modtager betaling med VISA-Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, MobilePay og ViaBill. Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes – også ved forudbestillinger. Alle beløb er i DKK, Danske kroner og inkl. moms.

Hvis du vælger at afhente på vores lager i Kolding, trækker vi først pengene på din konto, efter dit besøg.

Levering

Barfodsverdenen ApS sender ordrer hurtigst muligt, men aldrig senere end 3 hverdage efter købsdatoen.

Vi tilbyder fragt med GLS eller PostNord til pakkeshop eller privatadresse. Priserne starter fra 39 kr.

Vi har fri fragt (PostNord til pakkeshop), hvis du køber for 599 DKK eller mere.

Vi leverer som udgangspunkt ikke til udlandet (gælder også Færøerne og Grønland), men skriv til os, så kan vi nok finde en løsning.

OBS: Hvis der ikke er plads på udleveringsstedet, vil din pakke blive flyttet til nærmeste udleveringssted, hvilket du får besked om. Opstår der problemer, kontakt da kundeservice.

Der sendes varer 5 gange om ugen og de forventes leveret 1-3 hverdage efter afsendelse.

For visse varer som f.eks. forudbestillinger, gælder særlige leveringsvilkår. Betingelserne vil fremgå specifikt forud for køb af disse varer.

Reklamationsret

Der gives 2 års reklamationsret i henhold til købeloven. Vores reklamationsret gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation. Du kan få varen repareret, ombyttet, pengene retur eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationen gælder ikke fejl eller skader begået ved forkert håndtering af produktet/ydelsen.

Du skal reklamere i “rimelig tid” efter du har opdaget manglen/fejlen. Barfodsverdenen ApS vil dække returneringsomkostninger i et rimeligt omfang.

Læs mere om din reklamationsret på Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens hjemmeside.

Ved reklamationer skal du kontakte Barfodsverdenen på kontakt(a)barfodsverdenen.dk

Refusion

Hvis der er tale om refusion, tilbageføres din betaling til det kort, der er betalt med. Ønsker du betalingen til et andet kort, eller har du ikke betalt med kort, bedes du medsende bankoplysninger i form af reg.nr. og kontonr, så det aftalte beløb kan overføres. Oplysningerne kan uden risiko oplyses pr. mail eller anden elektronisk form, da det ikke er følsomme oplysninger og kun vil blive anvendt til vores opfyldelse af refusionen.

Returret og returnering

Der gives 14 dages fuld returret på varer købt i vores webshop og direkte på vores lager. Perioden regnes fra den dag, du modtager ordren.

Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med returnering. Vi modtager ikke returvarer direkte på vores lager uden forudgående aftale.

Fortrydelse skal anmeldes til os senest 14 dage efter du har modtaget din vare, og du skal sende din ordre retur uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, at du har gjort brug af din fortrydelsesret. Meddelelsen skal gives pr. mail på retur(a)barfodsverdenen.dk. I meddelelsen skal du gøre tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Når du returnerer, er du ansvarlig for, at varen er pakket ordentligt ind. Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen i pakken eller anden identifikation, hvor dit ordrenummer fremgår. Ekspeditionen går hurtigere, hvis du ligeledes udfylder og vedlægger vores returseddel.

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering og indtil vi har modtaget den retur.

Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Ønsker du at sende varen retur til os, kan du bruge vores returportal – læs mere her.
Ellers skal du sende varen til:

Barfodsverdenen ApS
Tjørnevænget 4
6000 Kolding

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen, uden samtidig at give tydelig meddelelse herom.

Varens stand ved returnering

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, hvorpå den fungerer. Du kan med andre ord prøve varen, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, det der ovenfor beskrives, betragtes den som brugt. Hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi på modtagelsestidspunktet – af returneringen. For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså afprøve varen uden egentlig at tage den i brug.

Tilbagebetaling

Fortryder du dit køb, får du naturligvis det beløb, du har indbetalt til os retur.

I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten, refunderes alle betalinger modtaget fra dig uden unødig forsinkelse og senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at gøre brug af fortrydelsesretten. Du modtager ikke refusion for yderligere leveringsomkostninger, hvis du har tilvalgt anden leveringsform end vores billigste standard-leveringsmulighed (PostNord til pakkeshop).

Vær opmærksom på, at vi kun refunderer din fragtomkostning, hvis du returnerer hele ordren. Returnerer du kun dele af din ordre, refunderes din fragtomkostning ikke.

Tilbagebetaling gennemføres med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde beløbsrefunderingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Klagemuligheder

Hvis du er utilfreds med noget, må du meget gerne kontakte os, så vi kan finde en løsning. Alternativt kan du bruge nedenstående.

En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg.

Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: https://ec.europa.eu/consumers/odr/

Angiver du en klage her, skal du oplyse vores E-mail adresse: kontakt(a)barfodsverdenen.dk